Aktualności

11 października 2017

Producent opakowań

Każdy producent opakowań doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak istotną rolę w marketingu odgrywają w dzisiejszych czasach opakowania. W kwestii promocji opakowania są jednym z bardzo ważnych czynników, dzięki którym klient decyduje się na zakup danego produktu. Z badań przeprowadzanych nad zachowaniami konsumentów jasno wynika, że ponad połowa z nich decyduje się na zakup produktu pod wpływem impulsu, który często wywoływany jest przez opakowanie.

Opakowania kiedyś

Dawniej rola opakowania ograniczała się przede wszystkim do funkcji ochronnej. Istotą tak pojmowanego opakowania było przede wszystkim zabezpieczenie opakowywanego produktu przez uszkodzeniem, czy zniszczeniem w trakcie transportu. Rola estetyczna schodziła na drugi plan, a w wielu przypadkach nawet i na jeszcze dalszy. Dziś opakowania poza swoją funkcjonalnością, mają one też znaczenie estetyczne, a w konsekwencji i marketingowe.

Marketing – dźwignia handlu

Jeśli mamy do czynienia z reklamą, a taką funkcję pełnią dziś nowoczesne opakowania, musi być i mowa o handlu, a raczej o wzroście sprzedaży danego produktu. Nowoczesne opakowanie ma za zadanie podnieść sprzedaż i wyróżnić dany produkt na tle konkurencji. Poza wspomnianą rolą, ważne znaczenie ma też funkcja informacyjna takiego opakowania, dzięki któremu potencjalny klient może zaczerpnąć mnóstwo wiadomości.

Projektowanie opakowań marketingowych

Kwestie sprzedażowe w przypadku typowych opakowań marketingowych są jedną z najważniejszych spraw dla producenta takich opakowań, jak i dla zakupującego je klienta. Projekt takiego opakowania zazwyczaj uwzględnia takie informacje jak:

  •  kategoria produktu
  •  marka i jej pozycja
  •  przedział cenowy produktu
  •  grupa docelowa konsumentów
  •  cechy sprzedawanego produktu

Poza tymi informacjami dotyczącymi stricte konkretnego produktu ważne są także design opakowania – im bardziej zapamiętywanie, tym lepiej; jakość opakowania – dla związania klienta z marką.

Wizerunek firmy dzięki opakowaniu

Rola opakowania marketingowego jest dziś nie do przecenienia. To właśnie ten element w pierwszej kolejności tworzy wizerunek firmy. Ważne jest więc, aby opakowanie takie posiadało ciekawy design, oryginalną formę, wyróżniający się element (bądź elementy) graficzne, a w końcu wzbudzało zaufanie wśród klientów.